Alex
Moderator
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 26
|
|
S.C. AUTOMOBILE CRAIOVA S.A.
Societatea Comerciala provine din Societatea Mixtă OLTCIT S.A., care s-a infiintat prin decretul 424/1976, ca investiţie nouă, în anul 1976. Sediul principal:Localitatea Craiova, jud. Dolj,Strada Caracal,Nr. 119, Cod Postal 200748
Oltcit Craiova a apărut în urma unui parteneriat între autorităţile comuniste şi producătorul francez de automobile Citroën. Avand o suprafata de 350.000 m2, aproape 7.000 de angajati, unii dintre ei fiind scoliti in Franta la Citroen si tinuti in continuare sub vederea Citroen la inceput, cu o capacitate maxima de productie de 130.000 masini pe an. Astfel, in 1977 la Craiova începe construcţia unei fabrici moderne pentru construcţia unui automobil de dimensiuni mici.
În anul 1981 începe producţia de automobile „OLTCIT” pentru piaţa internă şi pentru piaţa externă, fiind numit CITROEN AXEL in unele tari vestice, numele OLTCIT provenind din „OLTENIA – CITROEN”. Chiar si sigla reprezenta cele doua denumiri, O-ul venind de la Oltenia iar V-ul intors de la Citroen. Variantele accesibile in Romania pana in 1989 fiind: -Oltcit SPECIAL, motor de 652 cmc (Citroen VISA) in 2 cilindrii, boxer. -Oltcit CLUB, motor de 1156 cmc in 4 cilindrii, boxer In tarile vestice toate modelele fiind deja pe piata, in afara de Oltcit Special, el fiind exclusiv destinat Romaniei. Pana in anul 1987 toate piesele si subansamblurile erau aduse din Franta, ele fiind doar ansamblate in Romania. Importurile au continuat dar ele erau destinate masinilor pentru export. In anul 1987 a inceput productia romaneasca de piese, caroserii, subansambluri, calitatea scazand mult in favoarea pretului materialelor. Totodata doua modele noi aparand DOAR pe piata Romaneasca, ele fiind: OLDA (Oltcit-Dacia), el a fost facut cu motorul si cutia de viteze de Dacia 1300 puse pe caroseria de Oltcit dar aceasta combinatie s-a dovedit a fi imposibil sa lucreze ca o singura masinarie. Unele idei de la acest prototip au fost puse in aplicare la modelele RM, RT.
-Oltcit Club 11 RM, la baza fiind Oltcit CLUB dar cu sistemul de franare fata fiind de Dacie, la roata, frana de mana fiind la rotile din spate, jante de Dacie, pompa de frana ramanand cea de Club.
-Oltcit Club 11 RT, la baza deasemenea Oltcit CLUB dar cu sistemul de frana intregral de Dacia, inclusiv pompa, jante de Dacie După 1989, producţia continuă sub numele de Oltcit aparand si in Romania modelele Club 11 RL, Club 12 TRS, Club 12 CS (el fiind un prototip inca din 198, spoilerele de plastic si bandourile facand furori in acele vremuri, până în 1994, când numele este schimbat în Oltena (totodată este modificată şi sigla avand interdictie de a fi numit in continuare Oltcit si de a purta sigla mult cunoscuta); producţia acestor versiuni a continuat până la semnarea contractului cu compania Daewoo, când are loc o altă preschimbare a numelui din Oltena în Rodae(ROmania + DAewoo). In 1995 productia este oprita dar nu inainte ca Oltcit sa lanseze cateva prototipuri cum ar fi: Oltina, Oltcit cu 5 usi, jante de Dacie (probabil sistem de franare Dacia), stopuri intoarse, etc. In ultimii ani de productie uzina pierdea in medie la fiecare masina creata aproximativ 1.000 - 1.500 dolari. Oltcit cabrio, un Oltcit decapotabil, cu prelata manuala care de asemenea nu a intrat niciodata in procutie din cauza ca nu a putut fi omologat, structura caroseriei fiind afectata prin eliminarea plafonului. Acest model ar fi avut sistemul de franare de Oltcit.
Automobilele au fost destinate exportului în tari ca: Franţa, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria
În anul 1994 societatea a constituit, împreună cu grupul sud-coreean DAEWOO Heavy Industry (ulterior DWMC), societatea comercială RODAE AUTOMOBILE S.A. (ulterior S.C. Daewoo Automobile România S.A. – DWAR), la care S.C. Automobile Craiova S.A. (ACSA) a deţinut 49% din acţiuni. Constituirea societăţii DWAR a avut o serie de consecinţe generate de împărţirea patrimoniului astfel: S.C. Automobile Craiova S.A. a rămas fără halele de producţie, spaţii de depozitare, corp administrativ; Terenul în suprafaţă de 109,1421 ha a rămas în proprietatea lui S.C. Automobile Craiova S.A. şi a fost pus la dispoziţia DWAR (actual Ford România), prin contract de închiriere; Utilajele neaportate, specifice fabricaţiei de autoturisme OLTCIT au fost casate în proporţie de 68%, restul fiind vândute, transferate sau reutilizate pentru producţia de piese schimb OLTENA; S.C. Automobile Craiova S.A. a rămas cu obligativitatea asigurării pieselor de schimb pentru parcul existent de autoturisme (circa 93.000 în ţară şi 117.00 în străinătate), pentru o perioadă minimă de 10 ani.
În noiembrie 1994, Daewoo a înfiinţat o linie de producţie în România, devenind cel mai important investitor străin al ţării, prin înfiinţarea unei societăţi mixte, creată de Automobile Craiova şi grupul sud-coreean Daewoo. Această fabrică, cu un nivel egal cu cele vestice, a fost construită pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an.
Dupa spusele lui Gilles Colboc si Jean François Ruchaud in excelenta-i carte „Les Citroen du monde” in anii 1980, producatorul Chrysler a cerut grupului PSA ca le caute un automobil mic, de tehnologie noua care sa o distribuie in USA si Canada. Chrysler a fost pus in legatura cu Oltcit Romania, iar o delegatie Americana a vizitat uzina de la Craiova unde au fost uimiti sa descopere acea uzina ultra-moderna, mult mai moderna decat orice companie producatoare de masini in America. Craiovenii de la Oltcit au hotarat sa adapteze Oltcitul cerintelor Americii de Nord in privinta emisiilor de noxe dar au intampinat mari dificultati in realizarea acestui lucru din motorul boxer. Un prototip a fost dotat cu un sistem de injectie monopunct marca Magneti Morelli si un catalizator, dar a esuat din nou testelor Americane.
Modele produse Fabrica de la Craiova a fabricat de-a lungul timpului următoarele modele: Oltcit Special Oltcitul Special are la baza caroseria de Oltcit cu motor in dotare de 652cmc si cutie 4trepte scurte. Initial Oltcitul Special a fost conceput ca masina de oras pentru motorul mic si consum mai mic fata de motorul de 1229cmc. Ca usurare a greutati sau facut urmatoarele inbunatatiri/inlocuiri/modificari/ : tapiterie usa dintro singura bucata eliminarea tapiteriei deasupra buzunarelor spate eliminarea buzunarelor fata de usi
Oltcit Club cu piese Frantuzesti din 1980-1987. Acesta avea la baza motor frantuzesc 1129cmc si cutie 4trepte cu rapoarte scurte. Cutiile frantuzesti avand marsalierul dreapta sus. Din 1988 a aparut Oltcit Club care era deja cu piese Romanesti. Acesta avand la baza motor romanesc de 1129cmc si cutie 4trepte cu rapoarte lungi. Cutiile romanesti avand marsalierul dreapta jos. Oltcitul Club fiind versiunea standar neavand dotari ca exemplu:stergator spate,oglinzi reglabile,plastice&placa portbagaj.etc Oltcit Club 1986 Frantuzesc
Oltcit Club 11R Oltcit Club 11Rl Primele Oltcituri cu bari de plastic. Motor 1129cmc si cutie 4trepte Ro cu rapoarte lungi.
Oltcit Club 12TRS motor 1299cmc si cutie 5trepte cu rapoarte lungi. Oltcit Club 11Rm cu sistem de franare de Dacia. Roti de dacie 1300 Frana de mana pe spate. Discuri la roti. Oltcit Club 11Rt cu tamburi de Dacie Din pacate nu am gasit doar pozele astea . ... 1256291072 ... 1256291072 Oltena Club 12TRS
Oltena Club 11RL ... 1217198788 ... 1217198788
Oltcit Club 12CS sau Rodae 12CS
Citroen Axel Enterprise ... y=TSHi1Pb6
Citroen Axel 12TRS ... 1247138138 ... 1280869540 Citroen Axel 11R ... el_11R.jpg ... 11R_02.jpg
|
|